sobota, 12 stycznia 2013

Ptasie mleczko na szybko

Są takie chwile w życiu każdej pani domu, kiedy musi na szybko sklecić coś do kawki. Dziś właśnie był taki dzień. Dlatego chcę podzielić się sposobem na smaczne, szybkie i nie wymagające pieczenia ciasto - ptasie mleczko z galaretką.

Potrzebne będą:
- 2 galaretki w jednakowym smaku (dziś użyłam agrestowych)
- 1 galaretka o innym smaku i kolorze niż wyżej wymienione (dziś wykorzystałam malinową)
- 1 opakowanie śmietany kremówki
- paczka biszkoptów lub ciastek
- ozdoby - owoce lub posypki



Galaretki przyrządzamy w osobnych miseczkach. Tę podwójną robimy z trochę mniejszej niż zalecana ilości wody. Kiedy podwójna zaczyna tężeć miksujemy ją ze śmietaną kremówką i wylewamy na wyłożoną biszkoptami lub pokruszonymi ciastkami foremkę. Wsadzamy do lodówki. Na stężałą piankę układamy ozdoby. Ja często daję krążki ananasa lub dekoracyjne perełki. Wylewamy na wierzch galaretkę pojedynczą. Całość schładzamy i konsumujemy rozpowiadając, że deser wymaga mnóstwo czasu i cierpliwości.

Ta wersja prezentowana na zdjęciach ozdobiona jest cukrowymi śnieżynkami. Zdjęcia robiłam komórką, stąd kiepska jakość. Ale nie mogłam oprzeć się sfotografowaniu ciasta na tle świeżo napadanego śniegu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz