środa, 16 grudnia 2015

Dobra myśl na 16 XII i moja wspaniała przygoda



Wszystko więc, co byście chcieli,
żeby wam ludzie czynili, i wy im czyńcie!

Jezus, Ewangelia wg św. Mateusza

Dziś spotkała mnie wspaniała przygoda. Poszłam nadać listy polecone na pocztę, a pani w okienku rozpoznała mnie i poinformowała, że jeden ze zwykłych listów wrzuconych przeze mnie wczoraj do skrzynki miał za mało znaczków i że listonosz mi go dziś odda . Okazało się, że nalepiłam o 20 groszy za mało, bo na list zagranicę potrzeba znaczków aż za 5 zł. 

Dokupiłam więc znaczek i spytałam, czy list będzie u mnie w skrzynce. Pani niestety pokręciła głową i powiedziała, że będzie tylko awizo bo listonosz już na pewno był na mojej ulicy. Powinnam zatem jutro ponownie przyjść na pocztę, odebrać list, nalepić dodatkowy znaczek i znów go wysłać. 

Co zrobić! Już chciałam odchodzić od okienka, kiedy pani chwyciła za telefon i kazała mi czekać. Postanowiła zadzwonić do listonosza i poprosić go, żeby się wrócił pod mój dom i wrzucił mi list do skrzynki. A po chwili okazało się, że znaleźli jeszcze inne rozwiązanie: "Niech mi pani zostawi ten znaczek za 20 groszy. Listonosz zaraz przyniesie listy, nalepię go na ten pani list i od razu wyślę, żeby zdążył przed świętami" I jak tu nie wierzyć, że ludzie są dobrzy?!


5 komentarzy:

  1. Może to tak w grudniu na święta w ludziach budzi się więcej dobroci? :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Odnośnie poczty własnie....ja wczoraj wystałam się jakieś 20 minut w kolejce... w 9 mies. ciązy, z widocznym brzuchem, ledwo już stojąc oczywiście nikt mnie nie przepuścił w kolejce. Ot uprzejmość przedświąteczna :(.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, to już dziewiąty miesiąc? Ale ten czas galopuje. Lada moment znikniesz nam z blogowego świata na parę miesięcy. Będziemy z utęsknieniem czekać na fotki bejbika.
      A co do kolejek - mnie tez nikt nie przepuszczał, a jeśli już to starsze panie. Młodzież trzeba wręcz poprosić o ustąpienie miejsca, bo dziś już nikt ich chyba nie uczy, że tak trzeba. :(

      Usuń
    2. Tak to leci ;) Sama jestem w szoku i mam nadzieję, święta spędze jeszcze w domu.
      Buziolki
      ;O)

      Usuń
  3. mkły akcent poczty polskiej ,

    OdpowiedzUsuń