czwartek, 16 marca 2017

Jak pisać ciekawe artykuły, żeby budować swój wizerunek w sieci?




„Skuteczny Content Marketing w 10 krokach” cz. 1
Blogi to dziś nie tylko miejsce wymiany sympatycznych treści, ale i źródło zarobku dla wielu osób. W naszym - wnętrzarsko/domowym świecie też mamy przykłady wielu blogerek, które żyją z prowadzenia bloga. 
Źródeł przychodu jest wiele: reklamy, product placement (lokowanie produktu np. na zdjęciu), porównywanie produktów, testowanie i opiniowanie, newslettery, mailing, sesje zdjęciowe itp.
Jak do tego doszły? Źródłem sukcesu było stworzenie wokół swojego bloga dużej i wiernej społeczności - osób, które chętnie i regularnie tam zaglądają.
A co je tam przyciągnęło? Ciekawe artykuły! Czyli to, co w świecie marketingu nazywa się "Content Marketingiem". Dziś zapraszam Was do prześledzenia tego narzędzia. Kto wie, może kilka z nas dzięki temu również będzie mogła utrzymywać się tylko z dyskutowania w internecie o przyjemnych sprawach! :)
Zamieszczam Wam poniżej fragment mojego większego artykułu na ten temat. Może się przyda? :)
Odtwarzacz video

Co to jest Content Marketing (czyli Marketing Treści lub Marketing Kontentu)?
Content Marketing to narzędzie pozyskiwania klientów poprzez publikowanie treści, które są z ich punktu widzenia ciekawe i przydatne. Treści takie zazwyczaj publikuje się w internecie z uwagi na wzmocnienie pozycjonowania w wyszukiwarkach, a także na możliwość przesyłania sobie treści pomiędzy odbiorcami (tzw. marketing wirusowy).
Wykorzystuje go już 93% amerykańskich marketerów.  Czas poznać sekrety tego narzędzia!


Jakie są korzyści stosowania Content Marketingu?
Wyobraź sobie, że właśnie kupiłeś stary przedwojenny dom. Chciałbyś go zmodernizować, ale nie zniszczyć przy tym jego charakteru i urody. Chcesz wymienić między innymi bramę garażową na nową, z automatycznym napędem. Ale jak ją wybrać? Czym się kierować? Jak dopasować ją do architektury domu? Jak większość z nas – zaczynasz od przeszukiwania internetu. I nagle trafiasz na świetny artykuł „Na co zwracać uwagę przy zakupie bramy garażowej?”. Są w nim zestawienia technicznych cech bram, informacje o kryteriach doboru, analiza najczęściej popełnianych błędów, przykłady realizacji w zależności od architektury budynku. Co więcej! Znajdujesz tam też przepisy prawne odnoszące się do przeróbek architektonicznych, z których dowiadujesz się, jak należy postępować w przypadku budynków objętych opieką konserwatora zabytków. Nawet nie wiedziałeś, że te przepisy dotyczą i bram garażowych!
Co czujesz? Ulgę? Wdzięczność? Respekt i podziw dla wiedzy nadawcy? Podejrzewam, że tak. Prawdopodobnie też postanowisz kliknąć w link pod nazwiskiem autora, żeby zobaczyć czy przypadkiem nie zajmuje się zawodowo doborem bram. Dlaczego nie dać zarobić człowiekowi, który – jak widać, zna się na tym a dodatkowo tak bardzo Ci pomógł?
Co zatem zyskuje odbiorca Content Marketingu:?
  • ciekawe artykuły – dostęp do świeżych informacji
  • uporządkowaną wiedzę – nie musi borykać się z poszukiwaniem i czytaniem dużej ilości nie zawsze pomocnych treści
  • porady i pomoc- wie, jak stosować omawianą wiedzę
  • możliwość zadania pytania – nie musi korzystać z płatnego doradztwa
  • a dodatkowo  oszczędność czasu i nerwów, poczucie kontroli i zmniejszenie obaw

 No świetnie! Ale co ma z tego nadawca? Poświęcił kilka godzin, żeby napisać ten tekst.  A być może sprzedał przy tym cenną wiedzę więc potencjalny klient nie będzie go już potrzebował i pójdzie do konkurencji! Oczywiście, istnieje takie ryzyko. I nasza w tym głowa, by materiał przygotowywać tak, aby wciąż były jeszcze pola, w których wciąż będziemy przydatni.
Niemniej jednak warto poświęcić tych parę godzin, bo korzyści jest wiele, szczególnie w dłuższej perspektywie czasu. Co zyskuje nadawca?:
  • buduje swój autorytet jako eksperta – jest już nie tylko wykonawcą ale i znawcą
  • zyskuje grono stałych odbiorców jego przekazu – a w efekcie tańsze i bardziej efektywne działania marketingowe oraz ułatwia sobie zdobywanie nowych zleceń
  • wzmacnia relację z odbiorcą (czyli też potencjalnym klientem) – jest partnerem, sojusznikiem
  • podbija efekty pracy wyszukiwarek – „wielki G” tak właśnie działa: kontent winduje stronę w górę
  • dzięki pytaniom od odbiorców/klientów poznaje ich potrzeby – tani sposób na pogłębione badanie rynku
A są jeszcze dodatkowe korzyści! Przygotowanie materiału do wykorzystania w marketingu treści to również świetna okazja na uporządkowanie wiedzy. A także na spojrzenie na nią z punktu widzenia korzyści odbiorcy/potencjalnego klienta. Uczymy się prezentować informację i produkty kierując się tym, co jest dla klienta najistotniejsze. Uczymy się dobierać właściwe argumenty i przykłady. Przestawiamy swój wewnętrzny radar z „my” na „klient”.

Jak sądzicie? Czy ten temat może być dla Was interesujący? Jeśli w życiu blogowym lub innym zawodowym pisanie artykułów może być dla Was przydatne, zachęcam do dalszej lektury.
Aldona

1 komentarz:

  1. O! Bardzo ciekawymi rzeczami zajmujesz się zawodowo :-) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń